Skrivet av: C | 6 maj 2009, 9:37

‘American Idols’ sämsta framträdande någonsin? Mest pinsamma i vart fall

Så igår var det rock tema på American Idol, och jag var självklart uppe och tittade på det och kan skriva på i timmar om hur fantastisk Adam Lambert (vår Rock Gud!) var på alla sätt och vis – men jag har redan skrivit om det i min andra blogg så gå dit och läs.

Istället måste jag skriva om det absolut pinsammaste ögonblicket någonsin i tävligen då Danny Gokey, tidig frontrunner i tävlingen som oftast får bra kritik trots att han suger (förväntades före denna vecka nästan vinna tävlingen, trots att han som sagt…suger) går upp och sjunger Dream On och ger ifrån sig världens skrik på slutet. Det är såklart inte meningen att det ska vara ett skrik, och Danny själv är så inne i sig själv att han tror att det lät bra, att det var en faktiskt ton han tog där i slutet. Istället var det mer som att höra ett skrik från en skräckfilm, eller ljudet av tusen katter som samtidigt blev plågade. Det var det värsta någonsin. Helt allvarligt. ALLA pratar om det redan, så om du läser det här – skicka vidare den här länken till alla!

Jag skrev i min andra blogg att man inte ska skratta åt något sånt här, och att jag inte skulle göra det heller för jag tänkte hur ledsen jag skulle vara om det faktiskt var en deltagare som jag tyckte om som blev skrattad åt så här, men herregud, jag kan inte inte göra det. Jag försöker, men varje gång jag hör skriket ligger jag på golvet i tårar och skratttar så mycket, det är hur roligt som helst. Det som gör det hela ännu roligare är att Danny låter så självsäker när han pratar om det, som att ha inte fattar ett dugg. Det är världens bästa underhållning dock (kolla in Paulas min när hon hör att han börjar skrika). Kolla in hela framträdandet och juryns kommentarer här, eller ladda ner hans skrik som ringsignal här. LOL. Läs kommentarerna på det inlägget också, det är värt tiden.

Kolla in den korta versionen här, det är hemskt. Så hemskt. Så roligt, och förstå vad han borde skämmas när han tittade på det där efter. Han försökte vara Adam Lambert och misslyckades totalt. Ingen kan klara av det som Lambert klarar av och ingen av dom ska ens försöka – han är enastående!

Förlåt Danny! Ändå kanske man måste hylla honom lite för att han vågade ta en risk. Och vilken risk det var – det här kommer folk aldrig glömma. Aldrig. Aldrig. Aldrig. Titta på det!!

Skynda innan klippen tas bort, för det kommer det göra. Men leta reda på nya i så fall. Som sagt, det här glömmer vi inte.

Spring sedan iväg och läs AI recapen hos Vote for The Worst (BTW, dom lever på att vara elaka – förutom Danny så var det en fantastisk kväll med två originella framträdanden som folk också kommer komma ihåg). Dom har Danny som sin ‘favorit’ (eftersom dom hatar honom) – roligare kan det inte bli.

Om han vinner American Idol nu så blir tävlingen för all framtid ett skämt.

Responses

  1. Gud, vad glad jag blev när jag hittade din blogg! *bokmärker* Jag heter Ulrika (birdisland på Idolforums) och är ett lika stort Adam Lambert-fan som du. Jag har suttit och läst dina inlägg en stund och bloggen är verkligen superbra, den täcker verkligen in allt som rör Adam på ett väldigt läsvärt och bra sätt, perfekt för att introducera honom för andra svenskar.

    Fan vad jag önskar att jag kunde åka på sommarturnén. Men eftersom Adam kommer att bli en världsstjärna utan dess like är det ju det är väl bara en tidsfråga innan Adam kommer till Europa. ❤

    Danny, ja… jag finner inga ord. HERRE. GUD. *laddar ner ringtonen att skrämma ihjäl folk med på tåget* 😉

    • Tänkte just på att alla Gokey fans hela tiden klagar på Adams ”skrik”, haha, undrar vad dom ska säga nu efter det här riktiga skriket av sin egen idol? Aldrig att dom kan komma med det argumentet längre.

      Nä, jag känner mig dum som finner det här så sjukt roligt…. 🙂

  2. Jag vill också på sommarturnen! Förstå vad bra Adam måste vara att se live! 😀

    Han har verkligen fångat många fans runt om i världen redan, bara att läsa på officiella AI forumet för att se, det ska bli så intressant att se vad för musik han gör efter Idol.

    Haha, ja den där sista noten som Danny sjöng, alltså, jag förstår inte att ingen talade om för honom INNAN hur illa det lät – typ att Slash hade föreslagit en annan låt till honom eller nåt. LOL. Men jag tycker lite synd om honom faktiskt, det kan inte vara roligt att se det där i efterhand.

    • ..men det ska bli kul att se vad Danny säger om det imorgon på Resultat sändningen, och förstå vad hemskt det kommer vara om han åker ut och vi tvingas höra låten igen. 😉

  3. Jag skrattar fortfarande men det börjar kännas hemskt… gud, vad jag skäms för Dannys skull, jag gillar honom verkligen inte, varken som person eller artist, men jag tycker synd om honom… Han verkade inte själv fatta hur hemskt det lät och hur han gjorde sig till åtlöje inför hela världen men snart lär han nog inse det… och då skulle jag inte vilja vara han. Och ja, det allra värsta är ju att han försökte imitera Adam och misslyckades kapitalt. Vilken totalförnedring!

    Till och med Slash flinade åt honom i repetitionsklippet…

    (Men om han inte åker ut efter detta tar nog mina sympatikänslor slut lika fort som de uppstod. Han har INGET där att göra längre efter detta.)

    Och ja verkligen – Dannys fans kan absolut inte säga ett dugg om Adams så kallade ”skrikande” längre… det där i går kväll, DET var skrik, som en stucken gris fast värre… D:

  4. Ha ha, precis åker han inte ut inatt – då vet jag inte vad, då är det en stor skandal för jag tycker inte att man ska kunna komma undan med en sån står miss vid det här stadiet i tävlingen. Och det var inte så att han missade en gång med den där sista noten, han prövade flera gånger med Slash före, så det var bara uppenbart att klarade av det.

    Brukar du se AI live också eller laddar du ner på morgonen dagen efter?

  5. Det är olika, ibland tittar jag live, ibland tittar jag på videoklippen på rickey.org medan jag väntar på att en torrent ska dyka upp. I natt ska jag kolla live igen (om jag orkar). 😀

  6. Jag började kolla live de senaste veckorna – och ska göra det ikväll också för nu börjar det såklart bli extra spännande 😀


Kommentera

Kategorier

