Skrivet av: C | 5 maj 2009, 9:42

Tidig morgon

Så sitter man på kvällen och klockan är runt 6 och läser nyheter, tittar runt på AI forum och försöker hitta alla möjliga videos på Adam och lyssnar på låtarna miljoner gånger, helt plötsligt är klockan tolv och jag tänker att jag borde gå och sova. Tiden går fort när man har roligt 🙂 Så idag hade jag inget speciellt att göra som jag var tvungen vakna i tid till så jag ställde inte klockan, men så vaknade jag klockan fyra på morgonen ändå. Fyra. Solen lyste in genom fönstret och det var så ljust att det inte fick att somna om. För det första, går solen verkligen upp så tidigt nu?? Sjukt. Kanske borde investera i några mer täckande gardiner eller nåt. Det gick inte att sova sen, eller, när jag tänkte att det var tisdag så gick det verkligen inte! Tisdag är min nya favorit dag, det är som att ha julafton en gång i veckan istället för en gång per år. Eller vad säger jag, tisdagar är just nu är bättre än julafton. Tisdag är mitt nya måndag. För normala människor kanske det skulle heta ”tisdag är mitt nya fredag” eller liknande, för normala människor brukar tycka att fredag/lördag är de bästa dagarna, men jag – jag älskar måndagar och mer eller mindre hatar helgen. Men nu är måndag bara ännu en utdragen helgdag i väntan på den verkligt speciella dagen.

Sitter i skolan nu i vart fall, var ju tvungen att göra något produktivt för att få tiden att gå under dagen och det är väl lättare att koncentrera sig här även om jag använder datorerna till annat än att bara plugga…

Sen var det typiskt att det bara var soligt 2 h på morgonen och sedan började det regna. Men regn är bra, det gör att man hittar lite mer motivation till att läsa, ingen känsla av att man måste gå ut och att det är så fint väder. Dessutom blir det grönt ute! Träden har börjat få löv, tog några kort kanske lägger upp dom senare idag.

Jag hoppas att jag får ha tisdag som min speciella dag i 3 veckor till. Pretty please!

Kommentera

Kategorier

