Skrivet av: C | 2 maj 2009, 2:01

Varför är jag fortfarande vaken?

Jag är så trött, igår gick jag och la mig runt 8 på kvällen och sov sedan i 14 timmar – då var jag sjukt trött efter att knappt ha sovit alls på två nätter på grund av ett speciellt program som jag ser. Igår var det valborg eller nåt, visste inte det förrän jag skulle gå och sova, började höra folk smälla smällare – HATAR det. Det är seriöst orsaken till att jag aldrig firat den dagen (varför man ens firar den från början har jag ingen aning om!), och alltid hatat denna helg, först för att jag hatar smällare och att det låter så högt och att vissa idioter tänder sånt utan varning och allt, men sen hatar jag också den här helgen för att det luktar rök överallt. Jag verkligen hatar lukten av rök som i en majbrasa eller för att alla sitter och grillar. Jag vet inte varför, grillning i sig är väl bra och somrigt, jag bara hatar när det görs på valborg – och jag kan inte förklara varför.

Jag är uppe nu för jag hade otroligt mycket serier att titta på, är långt ifrån klar än men mina ögon är så grusiga att jag knappt kan se något ändå. Har varit tvungen att skriva massor av inlägg på min andra blogg också, har negligerat den lite den senaste tiden – vilket inte är okej. Jag tycker bara det är orättvist mot bra skrivna och gjorda serier att titta på dom när man har något annat på hjärnan som gör att man inte kan fokusera på avsnittet till 100%. Kunde till exempel inte se på veckans avsnitt av Lost förrän idag, trots att det kom ut på morgonen igår (torsdag). Jag vet – skandal! Ni kanske tycker det är roligt, en dag hit eller dit, men jag brukar alltid vakna tidigt på Lost dagar och se avsnittet så fort det går – höjdpunkten på veckan har det varit. Nu är höjdpunkten de kommande 3 veckorna något annat och Lost får finna sig som nummer två. LOL. Nej, men Lost är så otroligt komplicerat just nu att det egentligen behövs två av mina hjärnor som skulle fokusera till 200% för att förstå allt vad som händer. Men jag älskar det.

Kommentera

Kategorier

