Skrivet av: C | 27 april 2009, 15:33

Hämtade ut körkortet idag

Efter lite krångel med var jag egentligen skulle hämta ut det så hittade jag till Posten och fick körkortet. Men…jag ser hemsk ut på bilden. Seriöst, 10 år? Är det så länge innan man får ta en ny bild? Att ha blond hår när man tar bilder såsom pass/id-kort/körkort etc passar verligen inte bra för mig, för man ser inte ens håret eftersom det är så ljust, istället sticker ögonen ut och ser svarta ut. Helt konstigt. Jag ser skillnad, för på min andra legitimation som jag har haft i flera, flera år så har jag mörkare hår, och då ser det bättre ut på den typen av kort som man ska ha på sådana handlingar då själva kvaliteten inte är den bästa. Men men. Vad händer om man nu klipper sig kort hårig, färgar håret svart och ändrar utseende? Måste man ta ett nytt kort om man inte kan känna igen den på bilden? Inte för att jag ska göra det, LOL, bara funderade på om det är någon lag på det.

Kommentera

Kategorier

