Skrivet av: C | 26 april 2009, 20:38

Riktigt sommarväder

Wow, hela helgen har varit riktigt varm och solig, all snö är borta från här inne i stan i Sundsvall och i helgen var nog första gången det var riktigt varmt den här våren. Inte bara varmt som i vårvarmt utan det var varmt som i sommarvarmt. Min mamma har varit här och hälsat på sedan i fredags, åkte idag, och vi gick ända från mig in till stan i bara t-shirts igår (och ändå var det varmt), så skönt ute. Men jag måste nog säga att det känns ännu mer sommrigt ikväll, för klockan är snart nio och jag står ute på balkongen och det är fortfarande skit varmt. Som en sen sommarkväll absolut. Helt otroligt. Det roliga är att det lockar fram allt folk ute, för aldrig att det är sånt här liv utanför annars. Jag får ha balkongdörren helt öppen för det är alldeles för varmt i mitt rum. Förstår inte att det gick så snabbt från att ha varit kallt ganska länge till att bli varmt. Det tråkiga är väl att man vet att det inte kommer att hålla i sig, det är ju bara slutet av april än trots allt. Ändå går alla omkring i sommarkläder redan. LOL. Jag köpte nya solglasögon i helgen iaf, så jag är beredd på sol 😉 Men jag hann då bränna mig på en dag ändå. Himla typiskt. Eller, mamma skulle inte säga att det räknas som ‘bränna sig’, men det tycker jag att det gör för jag blev röd. Och det röda sitter kvar. Alltså blev jag bränd av solen. Måste börja använda mer SPF.

Jag önskar det var tisdag idag, Gud vad jag jag längtar!

Responses

  1. I torsdags låg jag och sola hos Henrik. 25 grader i solen och vindstilla, kändes verkligen som sommar! Idag är det en gråtrist måndag… 7grdaer ute och lite regn…

  2. Bra att det är fint där med 🙂 Det är molnigt här idag också, så det var visst bara en helg det var sommar 😉


Kommentera

Kategorier

