Skrivet av: C | 21 april 2009, 19:47

American Idol inatt

Normalt brukar jag tycka att veckorna går förbi ganska snabbt, men den här veckan har varit otroligt seg. Kanske för att redan efter förra tisdagen längtade jag mycket till den här dagen, just för American Idol och för att få se vad Adam Lambert ska sjunga. Intressant att när man läser om årets omgång av American Idol i artiklar så står det alltid nästan enbart om Adam, det är honom som dom alla fokuserar på och som dom skriver djupgående och väldigt bra artiklar om, som NY Post hade en artikel om hur Adams liv såg ut före AI, och sa dessutom att han har förändrat programmets mytologi, eftersom han den enda som inte jobbat som servitris, gått i skola eller jobbat på ett mer ‘vanligt’ jobb precis innan, utan direkt efter High School så började han jobba med entertainment, musik, musikaler och teater. Väldigt intressant artikel. Läs den här.

En annan som jag läste precis idag var från MTV News, jag kollade på deras första sida och hela två ariklar hade dom där med Adam Lambert, och inga andra AI deltagare var omskrivna. He he. Men sånt här kan vara farligt i en tävling där folk röstar också, just för att dom tror att dom inte behöver rösta därför att personen är säker. Det kommer bli extra nervöst i veckan eftersom att två personer åker ut.

Överallt läser jag också artiklar från människor på olika tidningar, sporttidningar eller vad som helst, som säger att dom lyckats undvika AI i sju år, men i och med att dom såg Adam i årets omgång har dom blivit stora fan av programmet. Det borde vara en ganska stor komplimang att få höra något sånt. Och jag har följt American Idol och snacket runt om i några år, jag har aldrig läst så mycket om en enskild deltagare förut. Det är inte bara för att jag speciellt följer honom detta år, utan mer generellt på sidor som jag alltid besöker och som skriver om honom. Och det konstiga är att han älskas av alla, alltså, alla som han har jobbat med tidigare har inte ett ond ord att säga om honom. I helgen som ska Upright Cabaret i Hollywood anordna en speciell kväll för Adam, som heter ‘Upright Loves Adam Lambert’ där många av de personer han jobbat med och så kommer vara där och sjunga låtarna han sjungt i AI (han själv har framträtt på den restaurangen i några år). Det visar ju på hur omtyckt han är och vilken snäll människa han verkar vara (förutom att vara en av de bästa aritsterna i världen!). Jag menar, lägg där till att han bott i Hollywood i nästan 10, och fortfarande är han så snäll? Otroligt.  

Jag kan inte vänta på att få läsa vad alla ska sjunga, för till skillnad mot Idol här i Sverige så får man inte veta vilka låtar dom ska sjunga förrän dom gör det, eller, ibland läcker låtarna ut några timmar före eftersom dom har en sista repetition då. Många spekulationer finns då och hela veckan har man läst om vad dom borde sjunga för låtar. Som alltid när det är ett tema där en person ses som den som kommer klara det bäst har man alltid anledning att vara orolig, för som det är nu så tror alla (inklusive Simon) att Adam kommer vara bäst på Disco, men som Idol visat många gånger så är det ofta då som personerna gör sitt sämsta framträdande – då dom borde ha gjort sitt bästa. Kanske är det för att man då satt sin förväntningar så höga på den personen att man blir besviken av något man egentligen inte skulle ha blivit besviken på. Men Adam är duktig vad han än gör, så det kanske inte är problemet just här. Det jag är mer orolig över är att alla andra ska vara 100 gånger bättre än dom brukar vara och därmed kanske för en vecka få fler röster än Adam (dom som överraskar och får bra kritik brukar klara sig, så även om dom annars är skit dåliga)…okej, jag är väldigt nervös faktiskt. Jag borde inte vara det.

Hursomhelst kommer jag att se det live inatt så jag funderar på att gå och lägga mig nu redan. Det funkar nog.

Kommentera

Kategorier

