Skrivet av: C | 17 april 2009, 21:17

Det samlas på hög

I veckan har jag knappt haft tid till att titta på några serier alls, för det första för att jag har varit tvungen att plugga till körprovet och allt och för det andra för att jag har varit sjukt trött efter att ha varit uppe om kollat på AI mitt i natten, och sedan läsa allt och alla artiklar/kommentarer/klipp som jag kommer över på dagarna. LOL. Detta har ju medfört att allt det som jag brukar se ligger på en hög som bara blir större och större. Men imorgon kommer jag ha tid i alla fall. Vad jag ska se?

The Unusuals (halv bra ny polisserie som förhoppningsvis är bättre i andra avsnittet.)
The Listener (helt okej story, lite fantasy från Kanda.)
Southland (otroligt realistisk och välskriven poliserie som började på NBC förra veckan. Ben McKenzie är tillbaka!!!!!)
CSI
Harper’s Island (coolt men samtidigt väldigt såpigt. Men jag gillar skräck och spänning och mord. Så det borde bli intressant i 13 avsnitt åtminstone)
24 (Vad kommer hända med Jack????)
30 Rock
Samantha Who?
Bones (dubbelavsnitt i veckan dessutom)
Chuck (bättre än någonsin)
Cupid (söt ny serie från ABC. Gulligt och åter gulligt)
–  Heroes
Fringe (kom tillbaka efter uppehållet bättre än jag mindes den! Så spännande!)
House (efter självmordet, självklart kan jag inte missa det här avsnittet.) 
Reaper
Scrubs (snart slut på det roliga)
The Inbetweeners (en av dom roligaste komedierna som finns, jag skrattar så jag gråter, rullar runt på golvet och kan inte andas. Den äger.)
Surviving Suburbia (okej, serien suger. Men jag såg piloten förra veckan, och jag skrattade i alla fall en gång, så varför inte ge den en till chans ändå? Den kommer ända läggas ner om några veckor, så det inte så att man bryr sig alltför mycket) 

Glömt jag någon? Och det här är ändå en lätt vecka, med tanke på att många av de bästa serierna är på uppehåll, såsom Supernatural, Grey’s Anatomy, Brothers and Sisters, Desperate Houswives och Gossip Girl,

Det är felet med att bli beroende av nånting annat (Amerian Idol hela vägen!!!!!), att jag inte kan tänka på något annat och allting annat blir tråkigt, eller i alla fall inte lika roligt. För när något är så sjukt intressant för tillfället bleknar det andra i jämförelse. Därför vill jag hellre också vänta tills jag inte känner så här då jag tittar, för om jag inte är glad och på humör skulle jag aldrig få för mig att börja se på t.ex Lost, Fringe eller någon annan bra serie, för det är inte värt att hata ett avsnitt bara för att saker i det riktiga livet inte är bra. Förstår ni? Jag ser alltid till att glömma allting annat innan jag börjar titta, så att tittandet inte påverkas och att mina åsikter om avsnittet inte påverkas alltför mycket. Så nu när jag inte kan sluta läsa och titta på Adam Lambert så kan jag inte fokusera till 100 på andra serier, så det blir samma sak där. Men det blir bättre. Nästa vecka kommer blir bättre.

Jag har till och med en Google Alert på Adam! Seriöst, nu får jag ett mail varje sekund någon på hela internet nämner hans namn i en artikel/blogg etc. Älskar det! Är det ett tecken på äkta besatthet eller vad? Eller vad sägs om det här; jag har seriöst funderat på att göra om min blogg till en Adam fansite. Jag har seriöst funderat på att boka en biljett till American Idols sommarturné i sommar även om det kommer kosta flera, flera (flera, flera) tusen bara att ta sig dit. Jag har också funderat och sökt febrilt på internet efter sätt att kunna påverka röstningen där borta, som att jag skulle kunna kunna ringa härifrån och manipulera numret så att dom tror det kommer från USA. Men jag har inte hittat något så tydligen går det inte. Jag gråter. Tänkte också att det kanske fanns något internationellt fan forum för Adam och AI fans som man går ihop och rösta på något sätt. Men nej.

 Jag tror att jag behöver hjälp.

Responses

  1. Please help us save Reaper. It is in serious danger of cancellation.

    EMAIL:

    feedback@CWTV.com

    http://www.cwtv.com/feedback/comments

    feedback@tvguide.com

    ADDRESSES (this works best, remember Jericho):

    http://tvseriesfinale.com/articles/reaper-tv-show-support/

    Please consider writing in. Even a simple ”renew Reaper ASAP” helps. Thank you.

    Petition:

    http://tvseriesfinale.com/articles/reaper-petition/

    Vote:

    http://www.eonline.com/uberblog/watch_with_kristin/b107874_save_one_show_help_your_fave_see.html

    http://www.usatoday.com/life/television/news/2009-04-15-sos-network-chart_N.htm


Kommentera

Kategorier

