Skrivet av: C | 16 april 2009, 15:48

Vilka ord finns kvar?

41532

Gud Adam Lambert gjorde en outstandning Born to Be WildAmerican Idol i tisdags. Sjukt bra att jag vet inte vad jag ska skriva mer. Redan för flera veckor sedan trodde jag att jag inte kunde tycka om Adam mer än jag gjorde, att jag inte kunde älska hans framträdanden mer, men varje vecka visar han att det faktiskt är möjligt. Veckans framträdande är en av mina favoriter, det är svårt att välja för det finns så många bra. Alla har varit bra. Intensiteten i hans ögon och attityd blandat med ett färgstarkt scenspråk är vad som gör honom så speciell varje vecka, och speciellt denna vecka. Så mycket bättre än någon annan jag någonsin sett. Folk pratar om Elvis och andra stora artister, och det går inte annat än att hålla med om det. Något finns där. Något som är så unikt.

Även om vissa människor kanske inte älskar hans röst eller hans utseende eller framträdanden så måste dom väl ändå beundra honom för en sak – hans otroliga mod. Att varje vecka gå upp där och ge järnet och vara sig själv till 100% utan att be om ursäkt för det eller förklara sig, det är modigt. Paula sa i veckan att han var den modigaste artisten som hon någonsin har sett i AI, ”The reason, Adam, that your shaking up this whole competition is that you dare to dance in the path of greatness.” och hon sa också ”Fortune rewards the brave and you’re one of the bravest contestants I’ve ever witnessed. Ever”. Simon jämförde hans scenshow med något ur filmen Rocky Horror (på ett negativt sätt), vilket var roligt eftersom Adam sa att han älskar den filmen. Så där var det bara positivt. Om man inte imponeras av honom på grund av hans röst så imponeras i alla fall av hans mod att göra såna här framträdanden.

Jag vet inte hur många gånger jag sett just det klippet nu, det går liksom inte att sluta titta. Det är beroendeframkallande – så bra är det!

Jag är bara orolig att han ska ta ut sig och bli stressad över att alla har såna krav på honom nu när han har visat var ribban ligger. Nästa vecka är det Disco. Det borde passa perfekt, men igen, ofta är det artister som passar bra inom en genre som åker ut samma vecka som dom har det temat på AI och Idol. Dom man tror ska klara sig bäst klarar sig sämst, och tvärtom. Men det ska bli intressant. Jag tror inte att han kan göra ett dåligt framträdande, det finns inte.

Titta HÄR.

Responses

  1. HEJ!! Jag är som besatt, han är så himla bra. Kan inte sluta sjunga på hans låtar och titta på klipp. Ser du de nya avsnitten? Var hittar man dom? Jag har bara hittat på tv400 men där är dom ju fortfarande 36 tror jag, och kvar på den lilla scenen.

  2. Wow, någon annan i Sverige som gillar honom! 😀 Ladda ner eller kolla LIVE. Jag har börjat kolla live, vilket betyder kl 2 på natten på tisdagar och onsdagar, kolla in den här sidan så hittar du:
    http://adam-lambert.org/

    😀

  3. OH tack så himla mycket! Han är grym! Borde plugga 😦 Men han gör mig glad hahah 🙂

  4. Läste precis ditt inlägg om Adam. Jag är fan helt kär i han. Han får mig att bli så lycklig. Vilken artist han är. Kommer bli hemskt när AI är slut. Kommer sakna hans framträdanden…

  5. Jag med, vad ska vi göra efter finalen?? Vill SÅ gärna fara och se en AI konsert i sommar i USA, men det är nog lite långt att åka…. 😉


Kommentera

Kategorier

