Skrivet av: C | 1 april 2009, 17:48

Första April!

piratebay

De nästan obligatoriska skämten som man kan hitta i alla tidningar är bland de roligaste med denna dag, sen att jag ibland har varit borta i huvudet och faktiskt gått på vissa av deras ”nyheter” är en annan sak…jag minns en gång för några år sedan då jag bloggade och såg en nyhet som jag verkligen blev upprörd över, och skrev om den, hm…inte hade jag en aning om att det var Första April. Då kände jag mig dum.

Visste ni t.ex att The Guardian efter 188 år ska börja skriva sina nyheter enbart på Twitter? För 140 ord räcker gått och väl som ‘artikel’. LMAO. Eller vad sägs om Pirate Bays första sida? Bäst! Sen finns det elakare låtsasnyheter, som man så innerligt hade hoppats på att det var sanna så innan man hinner förstå att det är ett skämt så har man fått upp en liten förhoppning, som the TV Addict som berättar att Veronica Mars filmen har fått grönt ljus och ska börja filmas! Grymt är det. Jag vill ha den filmen mer än något annat. Det var nära att jag hoppade av glädje.

Nuförtiden är det ju dock lättare att se om en nyhet är ett skämt, med tanke på att man ofta har flera olika källor som man brukar läsa, och oftast skriver dom ju samma sak. Så det är svårt att göra en låtsas nyhet om något som skulle ha blivit en stor nyhet annars, eftersom dom vet att folk på tre sekunder kan kolla på en annan sida och se om dom skrivit om den saken. Men däremot små, och lite mer personligare, skämt passar bra för en tidning/web sida/blogg, för det är svårare för andra att verifiera.

Så idag är jag lite försiktigare med att tro på nyheter. Men jag ska leta reda på några fler roliga artiklar att läsa.

Kommentera

Kategorier

