Skrivet av: C | 15 mars 2009, 17:18

Måndag, tisdag, onsdag…

…torsdag, fredag, lördag och söndag. En vecka har jag klarat med löftet att sluta äta godis och andra sötsaker, och det kommer bli lättare från och med nu till i slutet av mars som jag hade sagt från början. Det är svårt de första två dagarna, sen när man får in rutin på att äta vanlig mat tre gånger om dagen så far som sockerbegäret bort och nu känner jag absolut inte av det utan vill i så fall bara ha vanlig nyttig mat. För när jag slutat äta godis så kände jag också för att äta mer nyttigt, det blev som roligare att göra mat. Dessutom kände jag faktiskt att jag mådde mycket bättre, fick mer energi och allt sånt som det alltid står i tidningar ska hända om man slutar äta socker. Så det är egentligen inte så svårt att sluta med det, bara man bestämmer sig för det.

2 veckor kvar till slutet av mars.

Responses

  1. Bra gjort!! Jag är imponerad, fortsätt så.

  2. Du är utmanad! http://gretaturbo.wordpress.com/2009/03/19/utmaning/


Kommentera

Kategorier

