Skrivet av: C | 14 mars 2009, 20:21

Livebloggning av Melodifestivalen

Tråkigt det kommer bli att se sista programmet med Mede som programledare, när ska vi få se henne nästa gång?

Måns är först ut – lika bra som alltid, tydligen har hans dansare varit tvugna att klä på sig mer så att han inte skulle förlora röster på det. Just nu känns det så här – jag kan riktigt inte ha någon favorit utan jag bara hoppas att någon förutom dom två jag hatar vinner, alla andra kommer kännas som en stor lättnad.

– Nummer två är…sorry, dags för en tre minuters paus.

– Nummer tre är Agnes. Jag tycker hon sjunger bättre än hon gjorde sist, för då tror jag att hon var förkyld eller nåt, låter bättre nu. Tyvärr kommer inte låten ha en chans att vinna, den är för mittimellan.

HEAT! Var det inte dom som sagt att dom inte ville vinna? Det är jobbigt att höra sånt, för det får mig att hata dom, trots att låten är ganska bra. Eller, låten är väldigt bra. Nog skulle dom ha en chans i Moskva, förstå vad roligt det skulle vara om dom vann när dom så tydligt inte vill det? Ha.

Bästa sketchen med Shirley! LMAO. Hon och Thorleifs har fått jobb på ett snabbköp!

Emilia känns tråkigare än senast, kanske för att konkurrensen är bättre nu än sist hon tävlade?

Alcazar äger!!!! Låt dom vinna – rösta, rösta, rösta!

Finers låt växer hela tiden, och om hon vinner tror jag att den låten har väldigt stor chans i ESC.

‘PMS’ – underbart! 😀

– Pingvinerna EMDs låt växer också. Tror faktiskt att den kan vinna.

– Jag kan inte komma ifrån att det känns som att jag tittar på ESC och inte M-festivalen när jag hör Sofias grekiska låt, den är så mycket ESC att det inte finns. Men skulle det inte vara konstigt att skicka en grekisk låt som tävlar för Sverige? Det tycker jag.

Molly. Trots att det är en typisk schlager ballad så tycker jag om den här, och Molly sjunger riktigt bra. Med någon annan på den här låten hade den förmodligen inte varit bra alls.

”Gör som Star Pilots, dom förnyar sig varje gång!” Mede till Kempe om att alla hans tre låtar ikväll låter likadant.

– Opera. Dags för paus nummer två…så vad ska man hitta på nu i tre minuter. Zzzzz

Mede är utklädd som nunna!

Nu kommer en snabbrepris, men jag vet redan vilka jag röstar på – Alcazar såklart! I såna här lägen är det viktigt att alla röstar, för inte vill vi väl att Sverige ska behöva skämma ut sig i Europa om nummer två råkar vinna? Och jag vill inte behöva flytta!! So please?

Dags för internationella juryn som ger ut poäng, och Serbiens vinnare av ESC för två år sedan är där, Moltiva sångerskan, trots att jag vet att hon är en tjej så ser hon mer ut som en kille. Jag bara säger. Deras poäng SUGER! Jag håller på att få panik – Ugglan fick näst bäst poäng av INTERNATIONELLA juryn, ni vet, dom fattar inte svenska ens, hur ska det här gå? Orkar jag titta klart? Finer fick högst poäng, i alla fall en liten lättnad.

Dags för den där tråkiga sketchen som dom har kört varje vecka, den är ganska tråkig i år.

Oj vilken jobbig pausunderhållning.

Alcazar har en flamingo som maskot!!!!!!!!!! Jag älskar dom!!

Nu blir den den utdragna processen med att jurygrupperna runt om i landet ska redovisa sina röster. Jag är så nervös.

– Nej, vad gör ni Luleå? Vem röstar ni på? Herregud människor. Roliga komiker som redovisar rösterna i alla fall.
– Umeå gör det bättre, ger Måns högst och Alcazar 10 poäng! Love!
– Falun ger Emilia 12? What?
– Karlstad är bäst – ger högst poäng til HEAT och Alcazar. Jobbigt med den sega röstningen, speciellt eftersom jag verkligen vet vem jag inte vill ska vinna.
– JUST NU: Dom fyra bästa i topp! Snälla låt det förbli så till klockan tio ikväll!
– Göteborg gör allt rätt – Måns och Alcazar leder!
– Hata Malmö. Ett poäng till Alcazar? Inte bra.
– Äntligen är juryns röster visade. Tur att dom flesta inte verkade gilla Nummer 2.

Återigen en snabbrepris. Tyvärr kan jag inte rösta mer, har snart slut med pengar. Håller tummarna!

Någon som heter Moto boy sjunger en lugnare version av Hero. Ehm, han har verkligen inte så bra röst, har han? Eller så är den den fruktansvärda versionen som är dålig. Perelli kommer in efter ett tag, med brunt hår dessutom! Nu låter det bra.

– Nu gäller det – tittarnas röster!

Finer fick minst poäng av tittarna! Konstigt. Det trodde jag inte. Måns fick 48p. OMG!!!!!! Uggla fick 120p, jag kan inte andas!! NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEEEEEEEEEEEEEJJ!!!!!!!! Malena fick högsta poäng av tittarna.

—— allting känns tomt.

Jag kan seriöst inte andas. Allvarligt, vad hände just? Varför låter vi ens svenska folket rösta när det är så uppenbart att ni dom inte kan det? Juryn var inne på rätt spår nästan hela vägen. Och så det här.

Jag sa att jag skulle dö om hon vann. Well, det känns så.

JAG HATAR MELODIFESTIVALEN!!!!!!!

Räkna om rösterna!!!!

Dom två sämsta som jag hatade mest kom på etta och tvåa, så himla sjukt. Sjukt, sjukt, sjukt!!!!!!!!

Gud vad jag hoppas att Sverige kommer på allra, allra, allra sista plats i ESC, bara för att vi ska skämma ut oss riktigt ordentligt. Kanske vad som behövs för att få alla att fatta.

Men om jag ska se det lite positivt, Uggla vann i alla fall inte! Det är nånting. En liten klen tröst. Nej, jag funderar seriöst på det här med ‘dö’ nu. Hennes låt låter som någon strypt en katt, eller vad är det som Simon Cowell brukar säga till hoppfulla Idoler? Någpt i stil med strypt katt som skriker.

Kommentera

Kategorier

