Skrivet av: C | 12 mars 2009, 19:43

Stress

Är det så här stress känns? Nej men, seriöst, jag undrar hur jag ska klara av tre prov på en månad, två tentor och ett (två )annat prov. Allting kommer samtidigt, och jag som knappt kan plugga till ett, nu ska jag plugga till tre, plus göra en massa annat runt omkring det, vilket leder till att jag knappt kommer kunna blogga alls, vare sig på min andra blogg eller här.

Det här med att måsta prioritera bort bloggandet är självklart inte lätt, för i grund och botten är jag en fruktansvärt lat människa som helst inte gör mer än hon måste, så det faktum att jag har bloggat regelbundet om TV på min sida i ett år nu (plus flera år före det) är helt otroligt och det är knappt så att jag själv kan förstå det. Det är det enda jag någonsin gjort självmant och för ingen annans skull än min egen, men saken är att det är en rutin för mig nu. Det går snabbt, det tar inte länge att komma på vad jag ska skriva och jag tycker väldigt mycket om det. Men efter varje sommar då det inte har varit mycket att skriva om så känner jag direkt att det bli jobbigt när alla serier börjar om igen och det blir mycket att skriva om, sedan efter kanske en månad är allt som vanligt igen, för då har man vant sig. Men det tar alltid länge och det är alltid extra jobbigt i början.

Om jag nu ska välja bort det allra mesta av bloggandet i mer än en månad vet jag inte hur jag ska klara av att börja skriva där igen, med tanke på att jag då fortfarande har tentor och föreläsningar kvar fram till sommaren, det kommer kännas som en extra börda som jag inte känner att det är nu. Då kommer jag tänka att det inte spelar någon roll, och det är det jag är rädd för. För när det inte spelar någon roll kan jag inte skriva. För jag känner mig själv och vet att om jag börjar tänka så så kommer det bli otroligt svårt att börja igen, och då vet jag inte vad jag ska göra. Först och främst göra med all min överblivna tid, men mest av allt för att det är det roligaste som finns att se och skriva om serier.

Det är därför jag alltid prioriterat bloggen först, och allt annat fått komma i andra hand, men om jag ska klara av den här kommande tiden så måste jag sluta där för ett tag. Jag kan inte ha en halvt bra blogg heller, den måste vara perfekt och precis som jag vill ha den, och just nu är den i mina ögon så bra jag kan göra den för tillfället. För jag skriver så mycket jag kan och hinner, men självklart kan man aldrig konkurrera med någon sida som har flera personer som skriver i, och även om inte många läser den så är det lika roligt ändå. Och för er utomstående som läser detta, tänk inte att det borde vara ett självklart val för mig, för det är det verkligen inte. Alltid när jag funderar på att göra något annat som tar upp tid så måste jag också tänka på om jag hinner blogga om det jag hade tänkt den och den dagen, så det är inte så enkelt att bara sluta.

Speciellt om jag misslyckas på alla andra ställen och prov, då har det alltid varit det bästa i världen att ha en sida, en plats, där allting är precis så som jag vill ha det, där allting är rosa moln som man kan vara glad på. Om jag förlorar det för något annat vet jag inte vad jag kommer göra, jag skulle hata mig själv om någon annan händelse ledde till att jag slutade skriva, någon händelse där jag inte kunde bestämma. Men som sagt, en månad och jag kan mycket väl ha insett hur lat jag egentligen är och att jag egentligen inte orkar skriva. Jag hoppas att det inte sker.

Responses

  1. Du har säkert rätt i att du bör göra ett uppehåll i bloggandet ett tag för att kunna koncentrera dig på andra saker ett tag. Bloggandet får ju inte stå ivägen så att du inte kan komma vidare i livet.
    Du kommer inte att misslyckas och sen kommer du tillbaks med full kraft till bloggandet.
    Du är ju bäst!!!


Kommentera

Kategorier

