Skrivet av: C | 11 mars 2009, 19:34

Det här är sjukt

När man väl har hittat en fantastiskt bra sida för översättning mellan svenska och engelska, lätt att hitta och använda plus att dom har nästan alla ord, så börjar dom ta betalt för det! Hur sjukt är inte det? När jag först hittade denna sida för länge sedan så var den ganska okänd, med tiden har den blivit mer känd vilket man märkt av genom att reklamannonser har lagts till på sidan, och nu när dom tror att dom är så himla bra och bäst så börjar dom att ta betalt för sin tjänst. Men vänta, du får göra 3o sökningar gratis varje vecka, sedan är det stopp! 30? Herregud så dåligt, ingen kommer betala för det där för det kommer alltid att finnas gratis alternativ. Det är så internet funkar, om det är något man kan tjäna pengar på så är det reklam på sin sida, inte att ta betalt för en tjänst på det där sättet när det finns andra ställen där det är gratis.

Det är inte så att jag behöver själva översättningen, bara det att sidan varit idealisk när jag ska skriva på min andra blogg och behöver veta vad ett engelsktord kan heta på svenska, trots att jag vet vad det betyder är det ibland jobbigt att försöka tänka ut ett bra översättningsord, och där har Tyda.se varit bra. Det brukar dessutom stå synonymer till orden så att man kan variera sitt skrivande språk lite. Så istället för att tänka i fem sekunder har jag alltid gått till den sidan för att snabbt få fram det ord jag tänker på, och nu när jag bara har 30 sökningar på en vecka kommer det inte att funka.

Jag måste hitta en ny sida, någon som inte är girig och ska ta betalt. Bara för att dom har gått och blivit kända betyder det inte att man måste göra så här! Sjukt irriterande.

Responses

  1. http://lexin.nada.kth.se/sve-eng.html

    använder själv den där och den har de flesta orden känns det som.. annars är det google som får hjälpa mig.

  2. jag brukade använda den, innan jag hittade tyda, kanske får gå tillbaka till den nu då


Kommentera

Kategorier

