Skrivet av: C | 8 mars 2009, 20:38

09/03/09

Jag vet, det är morgondagens datum. Jag har besämt mig för att imorgon ska jag börja leva hälsosammare, vilket betyder att jag ska sluta äta godis, Cola zero och andra sötsaker. Låter som något som jag har sagt miljoner gånger tidigare? Det gör det. Men den här gången tänker jag mena det, vilket är varför jag skriver det här som ett bevis. För om jag skulle misslyckas skulle det bli mer pinsamt då alla ni två som läser det skulle veta om det. För jag lovar att skriva om hur det går, om jag misslyckas skriver jag det. Med att sluta äta godis menar jag först och främst att jag ska sluta till och med början av April, det är första målet. Klarar jag så långt så klarar jag säkert längre. Men månaden ut från och med måndag morgon. Det ska jag väl klara?

Snälla, någon, säg att jag inte kommer att klara det. Skriv det i en kommentar eller nåt. Om någon skriver det så tror jag att jag kan klara det, ni vet, omvänd psykologi eller vad det heter – när någon säger att man inte kan något så vill man det tusen gånger mer. Som Locke skulle säga ”Don’t tell me what I can’t do!”

Det här gör jag av flera orsaker, några av vilka jag kommer återkomma till senare, men allra mest gör jag det för att…äta mindre onyttigt. Såklart. Jag tittade på POPULAR och kände mig inspirerad av en av karaktärerna där, hon var så bestämd och gjorde det hon kände för även om hon absolut inte var någon sån där stereotypisk outsider som blir halv populär, utan det var mer hennes vilja som var inspirerande. Hon sa något smart som fick mig att tänka att det egentligen inte är så svårt, bestäm dig för en sak och gör det. Jag ska klara det.

Men först – säg att jag jag inte klarar det.

Responses

  1. med tanke på alla gånger du har försökt så tror jag inte att du klarar det ! upp till bevis!!!


Kommentera

Kategorier

