Skrivet av: C | 7 mars 2009, 21:41

Vad har hänt med vår kära M-festival? Är det inte så att BRA låtar ska gå vidare?

programpuffHata duellerna, hata Caroline Af Ugglas låt, hata Melodifestivalen! Nej, nej, vänta…jag menade…hata duellerna, älska att hata Ugglas låt och hata att älska Melodifestivalen. Huh, va? Jag blir galen. Snälla sluta med duellerna. Okej för Andra Chansen, men inte annars. Det drar ner hela programmet och om det är så nästa år så orkar jag inte titta. Och jag förstår inte att någon orkar rösta i Andra Chansen, jag menar, man måste ju rösta hur himla många gånger som helst i så fall! Varför var dom ens tvugna att visa hela framträdandena igen efter första omgången?? Och inte bara visa, stackars artisterna var tvugna att sjunga live igen. Hur orkar dom? Drygt.

Duellerna gör så att alla bra försvinner. BWO? Ute. Amy Diamond? Ute. Bara några exempel. Och i valet mellan Sämre (Rigo feat. Red Fox feat. någon annan…) och Sämst (Caroline af Ugglas) väljer tittarna Sämst. Jag tror att dom bara hade råkat knappra in fel nummer, eller så att ingen förutom tre personer röstade, två på Carro och en på Rigo och gänget. Ingen annan rimlig förklaring kan finnas till det resultatet.

Ehm okej, ärligt, jag skrev det här innan dom två sista finalisterna var klara, så det jag säger nu är efter att programmet är slut: i valet mellan Bäst (Star Pilots) och Sämst (Ugglas) så väljer tittarna SÄMST – igen!!! WTH!!!!?????? Jag tror inte mina öron, något fel i rösningssystemet?? Lyssna till hennes låt får mig att sakta dö inombords, piece by piece. Och det är inte ens det hemska, det hemska är att jag vill dö när jag lyssnar till hennes hemska låt. Vilket är varför jag slår av ljudet när hon sjunger. Varför, Sverige, varför?? Varför plågar ni oss med hennes låt i finalen? Jag funderar starkt på att inte titta nästa vecka. Jag menar, det är ju bara att läsa efteråt vem som vann. Fast då missar jag ju fantastiska Petra…  

Petra äger! Att vara elak äger, Petra, utan dig hade årets omgång varit en stor flopp. Till Lili & Sussie: ”Jag tittar på er och tänker bara… MILF!” LOL.

Byt ut Uggla mot BWO – NU!! Om SVT vill ha en bra final så måste dom göra det här, säg att Uggla har diskvalificerats eller nåt. Ni kommer nog på en bra orsak om ni bara försöker lite. Kom igen nu! Tänk!

Och ni vet att jag inte medvetet bara hatar någon utan orsak (hoppas jag), jag hatar låten och framträdandet av Uggla, jag kan inte hata henne för jag känner inte henne som person.

Responses

  1. Synd att inte BWO gick vidare, Carros låt blir ju bättre o bättre!
    Vad är MILF?

  2. MILF = Mother I’d Like to Fuck
    man kan säga DILF också, då blir det ‘Dad’ istället.

    😉


Kommentera

Kategorier

