Skrivet av: C | 28 februari 2009, 22:12

Bästa överraskningen i Melodifestivalen

agnes

Helt från ingenstans dyker Darin upp och börjar sjunga Se på Mig, en gammal Melodifestivalen låt från 90 talet – hur roligt som helst att se honom, och speciellt när ingen (media) hade avslöjat det i förväg. Sen kunde han ha fått sjunga en bättre låt istället, men man kan ju inte få allt. Kom också att tänka på att det nu är ganska många ex Idolare med i Melodifestivalens final om två veckor, tre stycken från EMD, sedan såklart Måns och nu Agnes. Coolt. Alla hade dessutom okej låtar, med undantag för Agnes och Måns som hade jätte bra låtar.

För visst skulle Agnes gå vidare ikväll, hela hennes framträdande var snyggt och låten var riktigt bra, men sen hade jag nog hoppats på Sahlene och den där tjejen hon sjöng med som hade världens urringning. men också Star Pilots var bra, dock kändes dom lite fåniga. Och han som sjöng i det bandet, var har vi sett honom förut? Är det typ Fame Factory eller nåt sånt? Jag är för lat för att orka googla det just nu. Deras låt lät annars som en annan låt, typ exakt likadan, men jag kan inte komma på vilken låt det är. Heller.

Nu har vi hört alla årets låtar, hur var dom jämfört med andra år? Jag skulle vilja säga att det har varit många bra låtar i år men att röstningssystemet förstört så att alla bra inte kommit med till final. Som t.ex den där opera tjejen ikväll, tyckte någon om henne verkligen? Eller råkade dom rösta fel där? Eller kanske räknat fel på rösterna? Det kan inte stämma att hon gick vidare. Kan det? Jag vägrar tro på att folk tyckte om det där. En dålig produkt av årets röstningssystem kanske man kan jalla det. Alcazar, Måns och någon till som jag har tappat namnet på är mina favoriter tror jag, men som sagt, det var många och jag vet ärligt inte vem som skulle ha bäst chans i ESC. Men kanske Alcazar eller typ Star Pilots.

Responses

  1. Han som sjöng i Star Pilot är Johan Becker. Han vann Fame Factory ett år, minns inte vilket nu, men 4e året tror jag det var.. Näst sista året det gick alltså. Och du har inte antagit min utmaning än… Illa Cilla

  2. Jag försöker! Det är inte lätt att komma på saker 🙂 Jag är ju ganska tråkig så det finns inte så mycket att säga 😉


Kommentera

Kategorier

