Skrivet av: C | 27 februari 2009, 17:52

Män som hatar kvinnor

Jag har inte ens läst boken. När jag från början hörde talas om att det här skulle bli en film tyckte jag att det var en konstig titel, förstod den inte riktigt. Det gör jag fortfarande inte, men ikväll ska jag i alla fall gå och se filmen. Vanligtvis är jag absolut inte ens sådan som flockas till en premiär av en film, speciellt en premiär av en otroligt känd och framgångsrik bok som blivit film, men jag antar att detta är undantaget. Mycket svensk film på sista tiden, Patrik 1.5 igår, Män som hatar kvinnor ikväll och snart ska jag se Låt den rätta komma in, som jag för övrigt har velat se jätte länge eftersom det är en vampyrfilm (och jag älskar allting med vampyrer!). Ovanligt är också att jag inte brukar titta på film speciellt ofta (det är serier som gäller), för oftast tittar jag igenom en film på kanske 15 minuter, jag blir uttråkad ganska fort. Det känns som att jag redan nu har tittat på fler filmer 2009 än jag gjorde under hela 2008. Men det tror jag inte. Eller? Återkommer med vad jag tyckte om filmen.

Kommentera

Kategorier

