Skrivet av: C | 18 februari 2009, 18:56

Den enda utan mailadress

600px-no_smoking_sign_svgSom jag skrev för två dagar sedan så skickade jag ett mail till dom jag hyr lägenheten av, Stubo, och klagade på att min granne här röker att och att det luktar mycket. Eftersom jag fortfarande inte hade fått något svar idag så skrev jag ytterligare några mail, den här gången till alla tjugo mailadresser som jag kunde hitta på deras sida, jag frågade vem jag skulle kontaka för att klaga på det här. Några svar fick jag, dom sa att jag skulle ta kontakt med en kvinna och så skrev dom med hennes telefon nummer. Typiskt. Så den här personen är tydligen den enda av alla dom tjugo som jobbar där som inte har en mailadress?? Varför? Det finns en orsak till att jag skriver och mailar och inte ringer och pratar – jag hatar att prata i telefon. Man kan inte förklara något där, det är tusen gånger lättare att skriva det eller fara dit och prata med henne direkt. Men telefon? Eh, nej. Av denna orsaken så har jag dessutom nästan aldrig pengar på mobilen. Men det löser sig väl, ska fara dit imorgon istället, kanske. Jobbigt nog betyder det här att det nu kommer ta ytterligare en dag eller två att få svar. Suck. Hoppas bara att dom kan göra något åt det här problemet, men å andra sidan, om dom säger att dom inte kan det så säger jag att dom får göra nåt i alla fall. Någonting kommer hända, någonting måste hända.

Funderar annars på att sätta upp en ”no smoking” sign på dörren eller nåt. Den går fint tillsammans med ”please clean up after yourself when you’ve cooked”. Seriöst, jag har skrivit en sån lapp och klistrat fast den i köket där alla kan se den. Bara som en liten påminnelse. Jag hatar när det är smutsigt. Visst att disk är kvar, men matrester är äckligt.

Responses

  1. Åk dit och prata imorgon, om inte annat så bör de kunna fixa ett annat boende i närheten åt dig istället.

  2. men inte orkar jag byta boende för en så kort tid, ska ju snart säga upp den här eftersom det är tre månaders uppsägning.


Kommentera

Kategorier

