Skrivet av: C | 14 februari 2009, 21:47

Sjöng Måns vinnarlåten?

markoolioSå jag undrar: är jag på extra bra humör ikväll eller är det så att låtarna är mycket, mycket bättre än dom var förra veckan? Till och med Markoolios låt tyckte jag om, vad är fel på mig?? Men jag vet inte, var låten bra eller blev det bara charmigt för att man aldrig hört honom sjunga en ballad? Många låtar överraskade med att vara riktigt bra, speciellt Lili och Sussi, Måns Z och Amy Diamond. Dock irriterade jag mig på att alla uttalade Lili som Lilí, med betoning på i:et, jag säger det som om det hade varit två l, alltså Lilli. Det låter ju mycket bättre än Lilí. Jag vet, vilka intressanta saker jag hakar upp mig på. Men felet med dom två är att dom ser helt plastikopererade ut, inte för att jag vet om dom gjort några…

Vinnaren kommer vara Måns Zelmerlöw, att han lyckats få en bra låt även detta året är fantastiskt, och det här känns som en vinnarlåt som kan ta hem hela allting. Hans framträdande var precis som Amys – väldigt energifyllt, glatt och uppiggande! Att Heat gick vidare till Globen istället för Amy var skandal, även om deras låt också var bra så var Amys bättre.

Mest av allt tyckte jag om Mede igen, hon var lika rolig den här gången och det är alltid bra när folk kan skämta om sig själv, som när hon pratade om kritiken hon fått emot sedan premiären förra veckan. Hon kändes mycket säkrare på scenen den här veckan, och det bästa momenten är när hon sitter i green room tillsammans med artisterna och ska intervjua dom lite snabbt, förstå vad nervösa artisterna måste vara när dom vet hur elak Mede kan vara. Som när hon sa till Måns att hon hade en lapp från Marie där det stod ”jag är gravid”. Det var roligt. Det är fortfarande två deltävlingar kvar, frågan jag ställer mig är om det verkligen finns så många bra låtar kvar eller om alla redan har varit med?

Responses

  1. Heat och Måns var bäst ikväll 😉 / Erika

  2. Cookies´n´Beans med ”What if” gillade jag.


Kommentera

Kategorier

