Skrivet av: C | 10 februari 2009, 12:00

Tydligen röker alla

Tydligen röker runt 40% av svenska gymnasietjejer.

Tydligen är Sverige ledande när det kommer till när tjejer börjar röka, inget annat land i Europa har så unga rökare som i Sverige.

Ännu mer, kanske 70%, ”feströker” i Sverige.

Tack Gud för att dom i alla fall inte får röka inomhus.

Varför man kan vara så idiotisk att börja röka är ju en fråga. Förr i tiden när man inte visste allt som man vet nu så var det en annan sak, men nu känns det bara så fruktansvärt onödigt. Det är patetiskt coh desperat i mina ögon när man ser unga människor som röker. Ännu mer desperat är det när människor ”feströker”, eller vad dom nu kallar det, om man inte röker annars varför göra det när man festar? Men så får ju alla bestämma själva vad dom gör och inte gör. Själv skrattar jag i hemlighet åt dom. Även dom som ”feströker” eftersom det i min ögon endast handlar om något sorts grupptryck. Om dom tror att dom är coola och snygga när dom röker kan dom inte ha annat än fel. Vem tittar på någon som röker och tänker det? Ingen. Det är äckligt, vidrigt, stinker, gör en rynkig i förtid, kostar pengar och är allmänt otrevlig mot alla andra som INTE röker för då måste vi ändå känna lukten av er. Det finns inget värre än att sitta bredvid någon som precis har rökt och stinker.

Där jag bor nu röker båda två, visserligen inte inne, men det luktar ju ofta i alla fall.

Jag skulle aldrig kunna tycka synd om någon som får cancer, eller till och med dör, på grund av att dom rökt i sitt liv (som sagt, inte dom som började för över 20 år sedan idag, för då visste man nog inte det man gör idag. Tror jag.). Det är ju ingen annans fel än dom själva.

Jag tycker att TV har börjat bli bra på att inte visa sina karaktärer som rökare, det finns inte så många amerikanska ungdsomsserier där det anses coolt att röka, inte någon som jag kan komma på i alla fall. Och det är väl en bra utveckling. Det är ju positivt att folk inte tar efter vad dom ser på TV utan börjar röka av hela egna konstiga orsaker.

Det finns ju alltid botox för dom där tidiga rynkorna, eller hur?

Kommentera

Kategorier

