Skrivet av: C | 9 februari 2009, 16:28

‘The Inbetweeners’ – en av dom roligaste serierna jag sett

the_inbetweenersDet var länge sedan jag skrattade så mycket åt en komediserie som jag skrattade när jag såg The Inbetweeners. Ett litet guldkorn är vad det är, och om du har möjlighet så ta och ladda ner den här serien eller köp den. Serien hade premiär förra våren och säsong två förväntas komma snart till Channel 4 (först till E4) i England, själva termen ”Inbetweeners” syftar till en grupp av elever på en skola som varken tillhör töntarna eller de populära, så istället ligger dom mittemellan. Huvudkarkatärerna är fyra killar, det börjar med att en kille kommer till sin nya skola efter att ha varit tvungen att flytta från sin privatskola, han hänger efter dom här killarna och tillslut blir dom vänner (han säger själv i sin VO ”Anyone can be your friend, just need hang around them long enough”). Första säsongen är bara sex avsnitt, vilket är standard för dom flesta brittiska komediserierna, men varje avsnitt är fyllt med roliga scener, fantastiska repliker och minnesvärda händelser. Jag har verkligen missat något, eftersom jag inte såg den här färra året, men jag är så glad att jag har hittat den nu.

Tänk dig en brittisk version av filmen American Pie eller någon annan ungdomsfilm som handlar om killar som desperat försöker få en tjej. Precis så är den här, fast roligare och med ett lite grovare språk. Det blir dock inte patetiskt eller löjligt. Mycket brittiskt slang i replikerna, så om du inte förstår det kanske du måste söka efter en text någonstans om det finns. Dom här fyra killarna är så out there och galna hela tiden, dom försöker ständigt komma på nya sätt att imponera på tjejer och dom skämtar om varandra och varandras familjer i nästan varje replik. Dialogerna är snabba, smarta och leverars trovärdigt av alla de fyra skådespelarna. Serien är charmig med ett genialt manus som är skrivet av Damin Beesley och Iain Morris och gillar du komedi så måste du se på det här om du inte redan har gjort det. Det är verkligen komedi i ordets alla betydelser. Jag skrattade så mycket att jag nästan grät till varje avsnitt. Kolla in några klipp här nedan;

Kommentera

Kategorier

