Skrivet av: C | 9 februari 2009, 14:46

Färga om håret, eller låta det vara?

SPL78112_009

Min utväxt i håret börjar bli ganska stor nu, så jag har funderat på vad jag ska göra. Låta det vara – färga om det blonda eller färga någon annan färg? Problemet med att ha så här blont är att det är svårt att få det att se blont ut och inte grönt/gult/oranget, man måste ha speciella produkter ibland och håret måste vara nytvättad nästan för att det ska se bra ut. I alla fall mitt hår, det är konstigt. Men jag har funderat på att antingen göra det lite mörkare, ljus brunt med lite slingor som Amanda Bynes har på bilden ovan. Om det skulle funka. Det kommer förmodligen se mer råttfärgat ut på mitt huvud, så det är jag orolig för om jag färgar det den färgen. Ett annat alternativ som jag tänkt på är som Kate Walsh (Addison) har det i Private Practice, hon har page och mörkt hår som skiftar rött. Det ser riktigt, riktigt fint ut på henne men jag vet inte om jag passar i brunrött, för det kanske är mycket att färga då hela tiden om det röda åker ut? Jag vet inte, men Kate är väl den mest perfekta kvinnan på TV, aldrig att ens ett hårstrå ligger fel på hennes huvud, så att man vill se ut som henne är väl inte så konstigt. Fast om jag skulle ha det mörkare så skulle jag nog vilja ha håret kortare också.

at-the-practice

Annars kan jag ju ha kvar det riktigt blonda, och bara bleka utväxten. Vet inte vad. Det ser fult ut just nu i alla fall. Något annat förslag?

Responses

  1. Slingor som Amanda har var snyggt och säkert enklare o billigare än det röda.
    Kosta på dig att gå till frissan tycker jag!


Kommentera

Kategorier

