Skrivet av: C | 9 februari 2009, 14:30

Dagens mat + fler bilder från lägenheten

p1010259

Jag kanske ska börja göra det här oftare, visa bilder på dagens lunch/middag just för att inspirera mig själva till att göra det fint och bra varje dag. Hm, jag gjorde det tidigare här på bloggen förut, så vi får se. Det är nog ingen hemlighet att kyckling är den godaste maten i världen, kyckling i alla former funkar bra, det är här grillad kyckling i en kyckling sallad. Allting har jag gjort själv, ja, förutom att grilla kycklingen…Jag skulle kunna äta precis det här varje dag och aldrig tröttna.

Eftersom jag redan har visat några bilder på hur mitt rum ser ut tyckte jag att det var dags att visa hur köket ser ut, för det är, förutom toan, den enda andra platsen där jag är. Det finns ett vardagsrum också, men det är inga möbler där utan det är till för lite av varje, som om någon skulle behöva sova här så kan man sova i det rummet. Eller nåt, det finns en TV, en väldigt liten, men ingen tittar så jag vet inte om den funkar. Men det här är köket i alla fall, kanske inte det finaste men det funkar ju.

p1010264

p1010265

Här är en liten sak som jag hittade på affären igår och som jag aldrig sett tidigare, det är en liten mellanmålsdryck, egentligen inget speciellt förutom att det är en nyttig dryck som innehåller extra fibrer och som dessutom är fri från laktos, mjölkprotein och kolesterol. Jag älskat att hitta såna här saker som jag kan äta och som är nyttiga, ifall man behöver ha med sig eller nåt är det svårt att hitta något som jag kan äta. Än så länge fanns bara två smaker, den andra smakar aprikos och havre och innehåller C vitamin och Omega 3 ämnen. Ganska bra va?

p1010269

Responses

  1. Maten ser jättegod ut, men förät dig inte på kyckling, du kanske tröttnar och aldrig mer vill ha kyckling. Testa fryst lax i portionsbitar, lätt att tillaga i mikron och äta kall i sallad, mums! Eller ännu lättare ta tonfisk på burk.
    Köket var ju jättefint, vitt och fräscht, precis som du vill ha det!!
    Det är väl massor med kolhydrater i den drycken antar jag?

  2. Jag har köpt lax faktiskt, men man kan väl inte äta den kall?? Försökte steka en sån där bit men det tog himla länge för att den skulle bli färdig helt igenom, så istället blev den bränd.

  3. Det är jättegott med kall kokt eller stekt lax. Du har för hög värme när du steker laxen.Du kan också dela laxbiten, då går det fort att steka.


Kommentera

Kategorier

