Skrivet av: C | 5 februari 2009, 15:59

Koppling mellan depression och TV tittande?

lcd-tv1

Dom fortsätter att komma!

Olika forskningar som visar på kopplingar mellan allt möjligt, från hur mycket ost du äter till hur stor sannolikheten är att du drabbas av cancer för det, och allt sånt som man efter ett tag inte orkar ta in. Den senaste studien jag läst handlar om sambandet mellan mycket TV tittande och sannolikheten att drabbas av depression som vuxen. En helt seriöst forskning med andra ord. Dom kom fram till att det är större chans att bli deprimerad som vuxen om du tittar flera timmar per dag på TV.

Dom förväntar sig även att alla som läst om den här forskningen omedelbart drar ner på antalet TV timmar/dag.

Om jag bara vetat detta tidigare!

Men för att jag är nyfiken, exakt vad för TV program tittade dom här ungdomarna på? Jag vill verkligen veta detta! Det skulle som vara intressant i sammanhanget, jag menar, om dagens ungdomar tittar på The Hills, Knight Rider, Dancing With the Stars och liknande skräp förstår jag om dom blir deprimerade i framtiden. Om det är framtidens TV har man all orsak till att vara nervös.

Dålig TV ger depression. Bra TV ger ett rikare liv. Det är min slutsats av min egen forskning.

Kommentera

Kategorier

