Skrivet av: C | 3 februari 2009, 19:34

Bad och paket

sundsvall_sol2Dagen efter att jag klagat på att det tog så länge att få paketen som jag hade beställt så fick jag ett. Och vad låg i detta paket? Jo, en bok. En bok. Jag hade beställt fyra böcker. Så nu ska dom skicka böckerna en och en så att jag måste springa ner till Ica Kvantum fyra gånger bara för att hämta ut alla böckerna? Hur länge kommer det att ta och varför?? Behöver helst ha dom på torsdag. Suck.

Idag gick jag i alla fall till badhuet och köpte ett badkort, och simmade för första gången på riktigt länge. Det var ett fint badhus, ganska så stort, och det var inte mycket folk där heller Dom har öppet från halv sju varje morgon, vilket är ganska bra tider. Men när jag sa att det var gångavstånd dit så kanske det var lite att ta i, så nu när det är kallt ute åker jag nog bussen istället. Det var roligt att simma i alla fall, eller att vara i vattnet, eftersom det var så länge sedan var man ju också ovan. Simmade bara i kanske 15 minuter, sen orkade jag inte mer. Antar att man får börja lugnt och göra mer och mer med tiden. Jag har läst att dom håller på att bygga ett äventyrsbad på det här badhuset, och att det ska stå klart 2010, synd att jag inte är här då. Funderade just på om det fanns något sådant bad här i närheten, men vad jag kunde se så fanns det inget.

Annars har det varit en väldigt solig och fin dag idag (bilden är tagen inne i stan), men lite segt eftersom vi skulle ha haft lektioner både igår och idag, men dom blev inställda. Hatar när det blir så för då blir man så förvirrad när man egentligen har lektioner, och man är rädd för att missa lektionerna när dom ändrar schemat hela tiden. Snart har vi i alla fall tenta, en vanlig tenta den här gången, en salstenta. I Karlstad hade vi aldrig sådana, utan bara hemtentor. Vet inte vad som är bättre egentligen. Den enda salstentan vi hade där i Karlstad var en väldigt enkel tenta som jag inte ens behövde plugga till, men jag tror inte att den här kommer vara lika enkel, så det blir ovant att måste plugga till någonting istället för att skriva en uppsats hemma och lämna in.

Kommentera

Kategorier

