Skrivet av: C | 31 januari 2009, 19:31

Nu ska jag börja träna…

press_pool_and_view1Under gymnasiet brukade jag simma ungefär en gång i veckan, det höll dock inte i sig så länge men ett tag i alla fall. Sen blev det lite svårt när jag slutade för då var det så långt till simhallen att det inte gick att fara dit så ofta. Efter en tid glömdes det bara bort och om man är ifrån en sak så blir man lat och orkar inte ta upp det igen. Nu är jag här i Sundsvall, och jag tycker inte att det finns alltför mycket att göra här, funderade på vad jag skulle kunna börja med för träning och kom på att simning skulle vara perfekt. Enda problemet vore om det låg långt bort, längre än gångavstånd, men efter att ha kollat upp det så såg jag att det ligger ett badhus precis vid univeristetet. Inte bara är det billigt att simma där, 150 kr i månaden, utan det är öppet hela dagarna – varje dag. Hur bra är inte det? Kan åka dit när jag vill, tidigt på morgonen eller sent på kvällen. Så nu ska jag börja simma igen.

Typiskt bara att jag inte tog med mig några badkläder hit, det jobbigaste som finns är ju att försöka hitta just nya badkläder som passar. Idag var jag ute och försökte hitta några, och visst hittade jag ett par, men jag provade dom inte i affären för jag ville verkligen inte klä av mig i ett provrum där folk nästan kan se in i, men så provade jag det när jag kom hem och det visade sig att dom var lite för små (och fula, men i mitt försvar till att jag köpte dom i alla fall – dom var billiga). Hade det här varit hemma hade jag aldrig i livet använt dessa badkläder inför människor, men nu är jag ju här och känner inte direkt så många så då funderade jag på om det spelar så stor roll att dom inte sitter så bra. Jag undrar också om det inte kan vara en liten sporre att se badkläderna sitta dåligt,  att det får en att vilja träna för att dom ska sitta bättre? Konstig teori det där kanske, men jag måste ju använda dom nu så…På måndag ska jag iväg och köpa det där månadskortet, sen får jag väl göra en utvärdering i slutet av månaden för att se om jag egentligen tjänade in något på det. För i tankarna låter det bra – men om jag orkar släpa mig dit fler än två gånger blir jag imponerad. Jag ska göra mitt bästa.

Kommentera

Kategorier

