Skrivet av: C | 28 januari 2009, 18:29

Vem äter sånt här?

p1010078

Många äter självklart gröt på morgonen, men jag har försökt och försökt men aldrig att jag kommer tycka om att äta det. Men ändå försökte jag än en gång imorse, för sista gången, då hade jag blåbär i också bara för att motivera mig till att få i mig den här spya liknande smeten, men det funkade inte. Jag har funderat på en frukost som är både nyttig och billig, och eftersom jag inte orkar göra ägg varje morgon längre så ville jag ha något annat, så då tänkte jag på gröt och att det skulle vara så bra om jag nu kunde gilla det. Men titta på det här, hur kan någon gilla att äta det här varje morgon? Ta bort blåbären och det ser ändå hemskt ut.

Nej, nu får jag tänka ut något annat som är gott, billigt, nyttigt och lätt att göra. För det finns ju så många alternativ.  Jag vill ju att min frukost ska se ut något som på den här bilden. Färgstark, ljus och glad.

fukost

Min idealbild av frukosten handlar nog egentligen mer om allting runt omkring, jag brukar tänka att den perfekta bilden vore att sitta på en fin inglasad balkong i början av sommaren och ha fönstrena öppna så att man känner den varma luften och hör fåglarna kvittra samtidigt som man kan titta ut över en tyst, sovande stad och se solen gå upp tidigt på morgonen. Det ska vara i min alldeles egna lägenhet och jag ska redan ha hunnit varit ute och gått och gjort mig i ordning för dagen, efter det kan man bara sitta där på balkongen och relaxa och äta en lyxig frukost utan att stressa. I min dröm så står frukosten bara där och väntar på mig, jag antar att någon annan har gjort i ordning den för annars skulle det nog inte blir så relaxande och lugnt som jag föreställt mig.

Verkligheten är denna: jag äter oftast min frukost framför datorn varje dag (samma som med alla andra breakfast_002måltider), för om jag har ett val så har jag mycket svårt att inte göra något annat samtidigt som jag äter. Som på morgonen, nog är det roligare att äta medan man tittar på en TV serie eller Nyhetsmorgon istället för att bara sitta och slösa tid. Men om jag hade ett fint ställe och en vacker utsikt så hade jag säkert velat vara där och se solen gå upp.

Jag har alltid velat äta en amerikansk frukost med pannkakor och fruktsallad och allt det där, och visst har jag gjort det ibland men felet är ju att det är ganska onyttigt. Men gott är det!

Fortsätter fundera.

Kommentera

Kategorier

