Skrivet av: C | 27 januari 2009, 18:50

Klippte håret

c_photo_001

Sista gången jag var och klippte mig hos en riktig frisör var någon gång på högstadiet tror jag, alltså flera flera år sedan, jag vet inte exakt. Det hela började med att jag var hos en frisör en gång och hon var inte speciellt duktig av att veta hur jag ville ha det, så när jag visade en bild på en frisyr jag ville ha så klippte hon mycket kortare än det var. Sedan dess har min mamma fått klippa håret, eller jag själv, och en kompis har gjort det någon enstaka gång. Att klippa håret själv är väl ingen hit direkt, ofta har det blivit snett, men eftersom att jag inte har haft någon frisyr utan bara rakt halv långt hår så har det ändå gått bra. Hursomhelst, för någon dag sedan så var jag i alla fall hos en frisör här i Sundsvall, det var inte planerat utan jag såg bara att dom fanns där när jag gick omkring på stan och beslutade mig för att gå in och höra om dom hade någon tid just då. Det hade dom, och turligt nog var det hos en fjärdeårselev.

Varför var det så bra? Jo, jag tror på något sätt att dom är lite ”bättre” än dom som har varit frisörer länge, kanske för att dom är lite mer noga och lite mer nervösa för att göra fel så då försöker dom bättre. Sen tror jag att dom lyssnar mer på kunden och istället tar lite för lite än lite för mycket. Som den vise Gustav Svenssons en gång sa, att det är bättre att bo på en camping som kommit tvåa på en rankning istället för den som ligger etta, för tvåan har något att aspirera till medan ettan kan lata sig. Lite samma tanke bakom det här. Visserligen spelade det inte så stor roll hur mitt hår blev den här gången för jag brydde mig inte, ville bara att någonting skulle göras. Alting slutade bra, och det blev något kortare och lite uppklippt. Men man kan inte se någon skillnad tycker jag, fast jag såg att hon tog ganska mycket hår ändå.

Nu ska jag skriva ett inlägg i min andra blogg, och sedan fortsätta på mitt 24 marathon på säsong ett. Så coolt att se David Palmer blir USAs första svarta president när det nu har hänt i verkligheten! //C

Kommentera

Kategorier

