Skrivet av: C | 26 januari 2009, 17:12

En konstig dröm/mardröm

nightmare_before_christmas_001Om jag kommer ihåg en dröm jag har haft när jag vaknar upp brukar jag oftast fundera mer på den och tänka på vad den kan ha betytt. Inte för att jag tror att varje dröm egentligen betyder något eller har någon djupare mening för mitt liv, men det är roligt och man kan ju i alla fall låtsas. Det är inte ofta jag kommer ihåg någon dröm alls faktiskt, och när jag gör det så är det oftast såna här konstiga drömmar där en massa människor som jag känner är med och det är någon typ av knasig situation vi befinner oss i.

Men i natt hade jag en helt annat typ av dröm/mardröm. Jag kommer inte ihåg allt, mest bara slutet och vad som ledde dit. Jag står typ i en stor affär, som Ica Maxi, Coop eller något liknande, och står och tittar på några grejer. Det är som vanligt ganska så mycket folk där och jag pratar med någon på telefon. När jag minns det här så minns  jag att jag är jätte rädd i den här situationen, att någon typ har förföljt mig under en tid och vill mig något ont, men jag vet inte vem det är. Den jag pratar med vet om det här, och jag berättar att det hade hänt något mer just den här dagen och att jag skulle gå till polisen eller nåt. Efter att ha pratat ett tag lägger jag på och sen vänder jag mig om och då står står den där personen där, han som jag känner på mig är farlig, och han har lyssnat på allting. Det konstiga här är först och främst att jag kan helt se killens ansikte, och det kan jag inte komma ihåg att jag någonsin gjort i en dröm tidigare, alltid när det handlar om människor jag inte sett i verkligheten så är det bara svart för deras ansikten eller så att dom aldrig hinner vända sig om innan jag vaknar. Men det här var ett riktigt ansikte med någon som jag aldrig i mitt liv har sett i på riktigt, det var det som var extra creepy.

Vad som händer sen är ganska konstigt också, för jag kan tydligen inte röra mig eftersom jag är så himla rädd för honom, så jag står mest bara där och stirrar, förstelnad, och sen börjar han typ slå mig med något vilket gör så att jag ramlar på golvet. Alla människorna som är där inne i affären ser inte något, trots att det är väldigt synligt, inget gör något och precis när det känns som att jag ska dö så vaknar jag för att väckarklockan ringer. Typiskt eller hur. Undra hur det hade känts att ha dött, seriöst?

Den andra saken som jag tyckte var ovanlig med den här drömmen var att jag inte gjorde något motstånd eller slog emot eller nåt, för det brukar jag nästan alltid göra i mina drömmar om jag skulle drömma något sånt här. För jag brukar aldrig vara rädd för sånt för i min hjärna klarar jag typ av vad som helst, utom typ onda djur såsom björnar som attackerar en. Men här kunde jag inte göra något, och ingen hjälpte mig, och jag såg ett ansikte på en människa jag aldrig sett tidigare. Kan man verkligen bara hitta på ett ansikte i sina drömmar så där? Jag är säker på att jag inte har sett den personen förr, varken i riktiga livet eller på TV. Kanske är det bara jag som är ovanlig som inte brukar drömma sånt här, jag vet inte. Men jag var helt svettig när jag vaknade upp så det kändes väldigt äkta.

Inte exakt det rosa molnet man vill vakna till.

Kommentera

Kategorier

