Skrivet av: C | 25 januari 2009, 21:14

You’re a Cupcake – inte en bakblogg längre

nomorebakEn orsak – jag kan inte baka just nu eftersom jag har flyttat. Eller visst kan jag, men det är krångligt då jag har alla mina fina cupcakes tillbehör hemma och det känns något drygt att köpa nytt. Dessutom tycker jag inte om att baka på ställen som inte känns rena. Säger inte att det är smutsig här men… Men mitt rum är fint…och rent. Och vitt. Och bra. Och har balkong med okej utsikt.

Så vad planerar jag göra med denna blogg? Funderade på det och tänkte att jag istället ska göra det till en helt vanlig jobbig mitt-liv blogg som man bara känner för att dö efter man har läst några av. Ja, jag hatar bloggar som endast pratar om vad man har gjort varje dag och sånt som ingen annan förutom dina närmaste bryr sig. Ännu mer hatar jag dom som läser såna bloggar. Varför jag nu ska påbörja just en sådan blogg vet jag inte, kanske att jag djupt inom mig har en hat kärlek till dom bloggarna? Att jag i själva verket hatar att älska dom? Eller älskar att hata dom? Hm, svårt det där. Jag vet inte. Jag vet bara att det inte kommer bli alltför många det-här-gjorde-jag-idag inlägg, mest för att i ärlighetens namn finns det inte så mycket för mig att skriva på den punkten då jag oftast inte gör något ovanligt. Resten kan man läsa om här – det är vad jag gör.

Det här kommer nog vara en sida där jag skriver om allting som jag tänker på för tillfället, om det så är en nyhetshändelse eller något som handlar om mig. Eller, allt handlar ju om mig, mest förtåss åsikter som kommer från mig.

”You’re a Cupcake” är ett sött uttryck, jag vet inte exakt var jag hörde det men det måste ha varit i någon serie nångång. Enligt mig kan det betyda mycket, man kan säga det om man vill tacka någon för att dom har gjort en tjänst åt en, eller bara för att vara snäll mot någon. Ungefär som att säga ”you’re an angel”. I alla fall är det hur jag skulle använda det om jag använde det.

Jag förväntar mig inte att någon läser det här, egentligen kanske jag hoppas att ingen gör det. Ibland om jag skriver om allting och om mig själv så brukar det oftast sluta med att jag skriver något som jag får ångra. Därför har jag lättare att hålla mig till ett ämne och inte gå utanför det. Som en gång i gymnasiet tror jag, då jag under en mycket kort tid var medlem på ett sånt där idiotiskt community som var ”populärt” då, och självklart brukade jag skriva då och då i dagboken som fanns där. En dag skrev jag något inte så snällt om en annan person som jag inte gillade, bara det att en annan som jag kände läste det och ja…inte roligt. Sedan dess har jag först och främst hatat communityn och aldrig varit med i något sånt igen (som typ facebook!), men jag har inte skrivit om mig personligen heller, utan alltid hållt mig till annat såsom kändisar, TV och sånt. Det har funkat. Och egentligen är det ju det som är det roligaste. Men nu kommer jag förmodligen inte skriva något jag får ångra igen, mest för att jag har lärt mig läxan att alltid, ALLTID vänta några timmar med att publicera ett inlägg om man har skrivit något när man är riktigt arg. Seriöst, det är super viktigt! Det är bara svårt att inte förklara hur mycket man hatar något/någon om man verkligen gör det, då ska man inte behöva slingra sig runt det och använda andra ord.

Och det här var nog ett ganska typiskt inlägg för mig – alldeles för långt och totalt ointressant. Men om någon ändå känner för att läsa bloggen så vet du i alla fall vad du har att förvänta dig.

Ett nyckelord till den här bloggen är i alla fall ärlighet. Jag funderade på det eftersom jag tycker att jag allt som oftast inte är det, det handlar främst om mindre saker eller saker som jag bara inte säger för att jag inte orkar. Men allt som jag skriver här är ärliga åsikter som jag tycker, och inte som jag bara skriver för att.

//C

Kommentera

Kategorier

